نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

نحوه تشکیل پرونده و ثبت نام وام نوبت دوم (شهریه پرداز) در سامانه صندوق رفاه دانشجویان

نحوه تشکیل پرونده و ثبت نام وام نوبت دوم (شهریه پرداز) در سامانه صندوق رفاه دانشجویان


باسمه تعالی

نحوه تشکیل پرونده و مهلت ثبت نام وام شهریه

با سلام واحترام دانشجوی گرامی!

با عنایت به تغییرات در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ، جهت اطلاع از روند تشکیل پرونده رفاهی و فرایند های درخواست وام یا پرداخت بدهی، ورود به پورتال دانشجویی از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

https://swf.ir/fa/page/25/rahnamaye-samaneh-yekparcheh

آدرس پورتال دانشجویی صندوق رفاه:  https://refah.swf.ir

بنا بر اعلام صندوق رفاه دانشجویان دسترسی ثبت درخواست وام شهریه توسط دانشجو  از 1402/09/01 لغایت 1402/09/15  می باشد.

نکته مهم: درخواست هایی که زودتر در سیستم ثبت گردد با توجه به اعتبار اعلامی از صندوق رفاه در اولویت پرداخت خواهند بود.

دانشجویانی که قبلا پرونده رفاهی داشته اند از گزینه " ثبت نام یا بازیابی کلمه عبور(مختص دانشجویان) " استفاده نمایند.

و دانشجویانی که پرونده رفاهی ندارند می بایست از گزینه "  ثبت نام کاربر جدید" اقدام نموده و پس از گزینه ثبت نام، تکمیل اطلاعات را بصورت کامل و دقیق انجام دهند. در گام بعدی در قسمت ثبت مقطع اطلاعات مقطع تحصیلی را دقیق وارد نمایید.

تذکر: جهت دریافت کد صحت سنجی برای تغییر یا ایجاد رمز ورود، از کد ملی و شماره موبایل بنام شخص دانشجو  و مطابق با دستورالعمل اعلامی در صفحه تغییر رمز می بایست اقدام شود. 

مدارک الزامی که جهت دریافت تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان می بایست توسط دانشجو در سامانه یکپارچه صندوق رفاه به آدرس https://refah.swf.ir  بارگزاری و ثبت گردد، حسب مورد به شرح ذیل است:

-  اصل سند تعهدنامه دانشجویی تنظیمی به وسیله یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور. ( سند تعهد محضری دانشجویی، دارای شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری و رمز تصدیق که متن آن در تمام دفاتر ثبت اسناد موجود است)

- تصویر آخرین حکم استخدامی ضامن یا ضامنین.

- ثبت شماره شبا و شماره حساب بانک تجارت بنام دانشجو

تذکر: با توجه به اینکه سیستم صندوق رفاه در حال بروزرسانی اطلاعات آموزشی دانشجویان (کدینگ وزارت علوم) می باشد ممکن است برخی دانشجویان با پیام خطا برای ایجاد مقطع جدید یا ثبت درخواست وام مواجه شوند. به محض کامل شدن بروزرسانی مشکل برطرف خواهد شد در غیر اینصورت تا قبل از پایان مهلت ثبت نام، به کارشناس دانشجویی در دانشکده اعلام نمایید تا موضوع پیگیری گردد.

چند نکته:

- در قسمت اطلاعات تحصیلی برای وارد کردن نام دانشگاه، (کلمه شیراز) را وارد کنید سپس روی نام دانشگاه شیراز کلیک نموده و آنرا انتخاب کنید. برای درج رشته تحصیلی نیز به همین ترتیب عمل کنید.

- توجه داشته باشید که ورود اطلاعات فردی و همچنین تحصیلی اعم از نوع دوره تحصیلی، سال و نیمسال ورود، نام دانشکده و شماره دانشجویی با نهایت دقت و توجه انجام گیرد تا در مراحل بعد و نیز انجام تسویه حساب خللی ایجاد نشود.

نکنه مهم: (برای ثبت دانشکده، دانشجویان پردیس بین الملل باید واحد قشم و دانشجویان دانشکده آموزش های الکترونیکی، همان دانشکده آموزش های الکترونیکی را انتخاب نمایند.)

نوع دوره تحصیلی: باید  "دانشگاه دولتی  نوبت دوم" انتخاب گردد.

مقطع تحصیلی: برای دانشجویان مقطع کارشناسی، "کارشناسی پیوسته"، برای دانشجویان کارشناسی ارشد، "کارشناسی ارشد ناپیوسته"، و برای دانشجویان دکتری پیوسته " دکتری حرفه ای" و برای دانشجویان دکتری ناپیوسته، "دکتری تخصصی ناپیوسته") ثبت گردد.

- برای دریافت تسهیلات وام ، ثبت نام دانشجویان به شرطی وارد مراحل بعدی می شود که اطلاعات خواسته شده در سیستم و همین طور شماره حساب و شماره شبا بانک تجارت فعال بنام دانشجو در پورتال ثبت و توسط کارشناس دانشجویی دانشکده تایید شده باشد.

همچنین برای دانشجویانی که ضامن جدید معرفی می نمایند می بایست مدارک ضمانتی شامل : سند تعهد محضری و آخرین حکم کارگزینی ضامن پس از بارگزاری در قسمت های اعلام شده، جهت بررسی و تطبیق اصل مستندات و مدارک به کارشناس دانشجویی در دانشکده تحویل گردد. برای اطلاع از مشخصات ضامن و گواهی کسر از حقوق به قسمت شرایط ضامن و سند تعد نامه محضری مراجعه گردد.

نکته: در راستای حمایت از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دانشجویان متاهل و دانشجویان ممتاز، می بایست قبل از ثبت درخواست وام مدارک و مستندات مربوط به وضعیت دانشجو، در قسمت تسهیلات/ ثبت ویژگی ها ، بارگزاری و اصل مستندات به رویت کارشناس دانشجویی در دانشکده رسانده شود تا در افزایش ضریب وام لحاظ گردد. در غیر اینصورت مسئولیت کاهش یا عدم واریز مبلغ وام برعهده دانشجو می باشد.

مراحل ثبت درخواست وام:

جهت ثبت درخواست وام می بایست در پورتال از قسمت تسهیلات/ درخواست وام/ درخواست وام جدید اقدام گردد.

در این فرم کاربر با تعیین وام پایه می تواند در قسمت نوع، وام های مجاز خود را مشاهده و یکی از آنها را انتخاب کند با تعیین نوع وام قسمت اطلاعات، شرایط، نوع ترم و مبلغ درخواستی به صورت خودکار تکمیل می شود و با تایید کلیه قوانین می توان فرم مربوطه را ذخیره کرد.

نکته مهم:

توجه داشته باشید که برای هر ترم باید درخواست وام را در سایت صندوق رفاه ثبت نمایید.

تذکر بسیار مهم: تمام قسمت ها و مشخصات خواسته شده در سند بصورت  دقیق می بایست توسط دفترخانه تکمیل شود. در صورت نقص در سند تعهد نامه و همچنین ارائه سند تعهد نامه با فرمت های قدیمی و متفرقه، متقاضی وام موظف به ارائه سند تعهد جدید می باشد.

مدارک لازم را باید پس از بارگذاری در سامانه صندوق رفاه، تا تاریخ 1402/09/30 به آدرس : شیراز- خیابان قصرالدشت – نبش خیابان قم آباد- پردیس بین الملل و آموزشهای تخصصی دانشگاه شیراز-قسمت اداری و مالی(کارشناس دانشجویی)- کد پستی ۱۵۷۳۵-۷۱۹۵۶  ارسال نمایید.

در صورت داشتن سوال یا بروز مشکل با شماره ۳۶۱۳۲۶۹۸-۰۷۱ (کارشناس دانشجویی) تماس حاصل فرمایید.

فرم سند تعهد نامه محضری.pdf

فرم سند تعهدنامه محضری (word)